loading...
رایحه ی بهشت
سجاد سحرخوان بازدید : 59 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

آثار ترک نمازدر دنیا


ترک نماز، کوتاهی در مهم‏ترین دستور الهى و انجام ندادن بزرگ‏ترین وظیفه و برنامه زندگى است و این مساوی است با ناشکرى، ناسپاسى و کفران نعمت‏هاى الهى و برداشتن عمود و ستون دین؛ زیرا نماز پایه و ستون اصلی دین است.

سجاد سحرخوان بازدید : 63 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

 تاثيرنماز بر انحرافات جنسي


ان الصلوه تنهي عن الفحشاء و المنكر

سوره مباركه عنكبوت آيه 45

انحرافات جنسي از دردناك ترين مشكلات بشر در آستانه قرن بيست و يكم است . بررسيهاي كينزي در سال 1948 نشان داد كه از هر 100 مرد آمريكايي 4 مرد منحصرا همجنس خواه هستند ، يعني كوچكترين تمايلي به جنس مخالف ندارند !؟! اين در حاليست كه گروههاي پر تعداد ديگري از اين 100 نفر ، همجنس را بر غير همجنس ترجيح ميدهند يا تفاوتي بين همجنس و غير همجنس برايشان نيست و يا با اين كه به غير همجنس متمايلند ، بطور اتفاقي يا بيش از اتفاقي همجنس بازي نيز مي كنند . بدين ترتيب اين آمار نشان مي دهد ، بيش از 3/1 مردان آمريكايي بعد از سالهاي بلوغ خود همجنسي بازي كرده اند و حداقل نصف اين آمار در مورد زنان آمريكايي نيز ، صادق است .

سجاد سحرخوان بازدید : 62 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر ايمني حواس

پيامبر اكرم (ص) :وضو كليد نماز و نماز كليد بهشت است .

 

دانش بشري از سالها پيش حواس انسان را در پنج عنوان ( بينايي ، شنوايي ، بويايي ، چشايي و لامسه ) طبقه بندي مي كند و همين حواس پنجگانه هستند كه رابطه گسترده انسان و دنياي اطراف او را شكل مي دهند .

 

سجاد سحرخوان بازدید : 57 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

آثارحالات نمازدر انسان

برخی از کارشناسان معتقدند نماز خواندن تنها غذای روح انسان نیست , بلکه جسم انسانها را نیز تقویت می کند و آنها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می دهد .حالات مختلف نمازبرای جسم انسان خواص مختلفی دارد در این پست می کوشیم گوشه ای از آنها را برایتان بازگو کنیم

۱-ایستادن در نماز:

http://niksalehi.com/nimg/amozesh/blog_5/680_24.jpg
ایستادن در نماز، باعث تقویت حالت تعادلی بدن شده و قسمت مرکزی مخچه که محل کنترل اعمال و حرکات ارادی است را تقویت می کند. این عمل باعث می شود تا فرد با صرف کمترین نیرو و انرژی به انجام صحیح حرکات بعدی بپردازد.

سجاد سحرخوان بازدید : 58 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

خواص درمانی وضو گرفتن

 

 

 وضو، لمس کردن اعضای بدن و انرژی دادن با دست به آن هاست. وضو گرفتن نیز علاوه بر رعایت نظافت و پاکیزگی ، حسی از پاکی در فرد ایجاد می کند که خود به ایجاد آرامش می انجامد.وضو ، تطهیر است یعنی مهیا شدن برای رویارویی با معشوق.

وضو ، تمام کانال های انرژی بدن را باز کرده و چاکراها ( مراکز تبادل انرژی در بدن ) را متعادل می سازد . با متعادل شدن چاکراها و باز شدن کانال های انرژی شرایط سلامت روحی ، روانی ، ذهنی ، احساسی و جسمی در ما فراهم می گردد.

سجاد سحرخوان بازدید : 66 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر بيماريهاي روح ( گناهان )

 

انسان تنها موجودی است که دارای دو بعد مادی و معنوی یا به عبارتی دارای دو بعد روحی وجسمی می باشد و هر کدام از این روح وجسم نیاز ها یی دارند. بعد جسمی آدمی به اعتبار مادی بودن نیازمند به غذا، استراحت و مسکن و همسر و خانواده است و به لحاظ روحی نیاز به آرامش،نیایش و پرستش دارد.همانطور که رشد جسمی انسان از ابتدای خلقتش تدریجی است برای رشد وتعالی روحی نیزباید قدم به قدم پیش برود برای پرورش معنویت بایدبا استفاده از ارتباط با خالق خود روح خود را به سمت کمال هدایت کند . یکی از راه های ا رتباط برقرار کردن باخالق مهربان وبخشنده نمازاست اندیشمندان غربی هم به این مساله رسیده اند .

سجاد سحرخوان بازدید : 62 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر شياطين

حضرت علي (ع) :

نماز ، كوبنده شيطان است 

در سپيده دم حيات ، هنگاميكه خدا ، انسان را آفريد و از روح الهي خويش ، در وجود او دميد ، مقرر فرمود تا همگي فرشتگان مقرب درگاهش ، آدم ابوالبشر (ع) را سجده كنند .

سجاد سحرخوان بازدید : 66 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر خود شكوفائي

امام صادق (ع) :

نمازي كه از ترس جهنم خوانده شود ، نماز غلامان است

نمازي كه به سوداي بهشت خوانده شود ، نماز تجارت پيشگان است

اما نماز اولياء الهي نمازي است كه با عشق به خدا اقامه مي شود

 

سجاد سحرخوان بازدید : 80 شنبه 09 مرداد 1395 نظرات (0)

شگفتی های سجده


Image result for ‫سجده‬‎

 

بدن شما به طور روزانه مقدار زیادی امواج الكترومغناطیس دریافت میكند.شما امواج الكترو مغناطیس را از طریق تجهیزات الكتریكی كه استفاده می كنید و نمی توانید كنار بگذارید دریافت می كنید.همچنین از طریق لامپهای روشن كه حتی برای یكساعت هم خاموش نمی شوند.

شما منبعی هستید كه مقدار زیادی امواج الكترومغناطیس دریافت می كنید.به عبارت دیگر شما با امواج الكترومغناطیس شارژ می شوید بدون اینكه بفهمید.سردرد دارید! احساس ناراحتی می كنید!تنبلی در كار و درد در مكان های مختلف!این را فراموش نكنید وقتی بعضی از این علایم را احساس كردید؛راه حل همه اینها چیست!!؟؟

سجاد سحرخوان بازدید : 59 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

علم پزشکی ونماز

پیشگفتار :

جهان امروز گروهي از مردمان ( از جمله مردم ممالك غرب ) با پيشرفت روز افزون و حيرت بر انگيز علوم مختلف و با مشاهده توانايي هاي بي حد و حصر علم در گره گشايي از مشكلات بشري ، اصالت محض را به علم داده اند و آن را بعنوان تنها راه نجات خويش برگزيده اند .

سجاد سحرخوان بازدید : 71 چهارشنبه 16 تیر 1395 نظرات (0)

تاثير نماز ، بر سلامت رواني كودكان

 

رب اجعلني مقيم الصلوه و من ذريتي ربنا و تقبل دعاء

پروردگارا ! من و فرزندانم را اقامه كنندگان نماز قرار ده و دعاي مرا قبول فرما .

سوره مباركه ابراهيم ـ آيه شريفه 40

سجاد سحرخوان بازدید : 58 چهارشنبه 16 تیر 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر سلامت جسمي كودكان


و أمر اهلك بالصلوه واصطبر عليها

و خانواده ات را به نماز و صبر نمودن بر آن امر كن

( سوره مباركه طه ـ آيه شريفه 132 )

پزشكان اطفال ضرب المثل مشهوري بدين مضمون دارند كه “ كودكان ” هرگز بزرگسالان كوچك نيستند. بدين معنا كه عوالم رواني وحتي جسمي كودكان به كلي متفاوت از بزرگسالان است و جا دارد حتي آنها را نوع ديگر از انسان به حساب آوريم و در بعد بررسي فوايد پزشكي نماز ، نكات متعددي را به سلامتي كودكان ، جداي از بزرگسالان اختصاص دهيم. اما از آنجا كه بنا را بر اختصار گذاشته اين تنها طي دو نكته و به گونه اي فهرست وار ، از برخي تاثيرات مستقيم و غير مستقيم نماز بر سلامت جسمي و رواني كودكان ، سخن مي گوييم .

سجاد سحرخوان بازدید : 53 چهارشنبه 16 تیر 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر زخمهاي گوارشي



زخم معده و زخم اثني عشر از شايعترين موارد مراجعه به پزشكان داخلي و جراحان ، به حساب مي آيد كه در بروز اين مشكلات ، عوامل مختلفي ، دخيل دانسته شده است ، از جمله اين اواخر وجود نوعي ميكروب خاص را در دستگاه گوارش عده زيادي از مبتلايان به زخمهاي گوارشي ، در اين مورد موثر مي دانند .

سجاد سحرخوان بازدید : 58 چهارشنبه 16 تیر 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر سكته هاي قلبي ومغزي


سكته قلبي شايعترين علت مرگ و مير در ايالات متحده آمريكا و ساير ممالك صنعتي است . 

اين شيوع بالا در كشور ما نيز صدق مي كند . بعلاوه سكته مغزي كه به عللي تقريبا مشابه سكته قلبي ايجاد مي شود نيز عامل مهمي در مرگ و بروز ضايعات متعدد رواني و جسمي ، در ممالك مختلف به حساب مي آيد .

هر چند كه عوامل متعدد و گوناگوني ، بعنوان علل ايجاد كننده سكته شناسايي شده اند ، اما در اين ميان تاثير روان بر ايجاد هر كدام از آن علل ، منجر به اين شده است كه امروز سكته ها را بعنوان قسمتي از اختلالات رواني تني ( بيماريهايي كه بر اثر تاثير روان بر جسم ايجاد مي شوند ) بشناسيم .

سجاد سحرخوان بازدید : 60 دوشنبه 14 تیر 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر وسواس هاي عملي

در شماره گذشته از تاثير نماز بر وسواس فكري سخن گفتيم و اينكه به نكته اي پيرامون وسواس عملي مي پردازيم كه نمونه هاي آشناي زيادي از آن را مي توان در جامعه اطراف پيدا كرد . از جمله اين نمونه ها مي توان به افرادي اشاره كرد كه گرايش به انجام مكرر فعاليتهايي معين مثل شستشو و نظافت دارند و حتي پس از بارها شستشو و آب كشيدن همچنان نسبت به پاك شدن شي مورد نظافت شك دارند !

يا كساني كه هيچوقت از موثر بودن استحمام يا صحت غسلهايشان مطمئن نيستند ، و يا خانمهايي كه به 

سجاد سحرخوان بازدید : 57 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر بيماريهاي تيروئيد

در اصطلاح لغوي مردم كرمان ( بويژه در گويش سيرجاني ) ، از بيماري گواتر تيروئيد با عنوان غمباد ( غم + باد ) نام برده مي شود . چرا كه تجربه به آنها نشان داده است اين بيماري كه تظاهر عمده آن به صورت بزرگي منتشر غده تيروييد است بيشتر در اشخاصي بروز مي كند كه در معرض غم و غصه و ناراحتي بيشتري در طول زندگي خود بوده اند !

سجاد سحرخوان بازدید : 47 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر افزايش طول عمر

 


در سالهاي نخستين كه اين حقير نگارنده سطور ، تحصيل طب را در تهران آغاز كرده بودم ، در برخورد با استاد بزرگ پاتولوژي ايران ، جناب آقاي دكتر كمال الدين آرمين (23) همواره اين سؤال در ذهنم نقش مي بست كه چه نيروي عظيم و خارق العاده اي وجود دارد كه سبب مي شود اين مرد در اوج كهولت مقتدرانه بركرسي تحقيق و پژوهش و تدريس همچنان تكيه بزند و در آستانه هشتمين دهه عمر خود اينچنين شاداب و دل زنده باقي بماند !

سجاد سحرخوان بازدید : 60 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

تاثير نماز بر بيماريهاي اضطرابي


الا بذكر الله تطمئن القلوب

 

اضطراب بيماري شايع قرن اتم و كهكشان است ، پيشرفت سريع و پيچيده تمدن و در عين حال بي توجهي به ارزش هاي مذهبي و خانوادگي هر روز بيش از پيش براي افراد و اجتماع اضطراب هاي جديد بوجود مي آورد

ي مذهبي و خانوادگي هر روز بيش از پيش براي افراد و اجتماع اضطراب هاي جديد بوجود مي آورد .

سجاد سحرخوان بازدید : 63 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ناثير نماز بر بيماريهاي پوست

در شماره هاي گذشته پس از بحث كوتاه پيرامون برخي فوايد پزشكي اوقات نماز به مقدمات نماز و طهارت نمازگزار توجه كرديم و برخي فايده هاي طبي مترتب بر آن را به اختصار اشاره نموديم . از جمله پيرامون اهميت نظافت دست و صورت كه بر اثر نماز به انسان هديه مي گردد سخن گفتيم . اما در ادامه وضو ، فرمان الهي بر مسح سر و پا قرار گرفته است .

سجاد سحرخوان بازدید : 60 جمعه 16 بهمن 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر پيشرفت درمان ها


در نكته هاي گذشته از اقتدار “ تلقين ” سخن گفتيم و به اختصار روشن كرديم كه چگونه تلقني هاي سازنده همراه با نماز ، مي توانند در مسائل جسمي و رواني بشر ، گره گشايي كنند و حتي آثار خارق العاده ، به بار آورند . اما علاوه بر تاثير مستقيم تلقين هاي توأم با نماز بر بيماريهاي جسمي و رواني انسان ، مي توان از دريچه اي ديگر از تاثير غير مستقيم نماز بر پيشرفت درمانهاي طبي سخن گفت .

سجاد سحرخوان بازدید : 62 جمعه 16 بهمن 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر درمانهاي راز وارانه

در شماره هاي گذشته از “ تلقين ” سخن گفتيم و بيان نموديم كه چگونه ممكن است“ تلقين ” سبب به بار آمدن نتايج كاملا غير منتظره و غير قابل توجيه با منطق گردد و از آنجا به “ نماز ” و تلقين هاي سازنده توأم با آن اشاره نموديم گفتيم چگونه آن چيز كه انسان ، به خاطر طلب نمودن آن از خدا ، نماز مي گذارد و در راه طلب ، به نماز خود ، توجه مي كند و با توجيه علمي آن چيز كه انسان بوسيله “ نماز ” به خود تلقين مي نمايد ، به طرز اعجاب انگيزي براي او حاصل خواهد شد . اما وجود درمانهاي رازوارانه و درمانگري بدون توجه و اطلاع از مسائل پزشكي نيز از پديده هاي مسلم و قابل قبول براي دانش بشري است كه سوابق ديرينه دارد و با پديده تلقين ، توجيه مي شود .

سجاد سحرخوان بازدید : 55 دوشنبه 14 دی 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر اعتياد


امام صادق (ع) :

اي انسان ، تو طبيب خويشتن هستي

هم دردها براي تو بيان شده است

و هم به دواي آن دردها راهنمايي شده اي 

اعتياد بلاي سياه و خانمان سوز بشري در عصر بيگانگي از خود است . دامنه ابتلاء به اعتياد از وابستگي به مشروبات مرگبار الكلي در كشورهاي غربي ( الكليسم ) گرفته تا اعتياد به مواد افيوني كه بدبختانه هنوز گريبانگير جامعه مسلمانان است گسترده است .

سجاد سحرخوان بازدید : 61 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر بيماري افسردگي

حضرت علي (ع) :

“ خداوند هر گاه خيري بر بنده اش بخواهد

به او كم خوابي و كم خوري و كم حرفي را تلقين مي كند .”

در پست گذشته از تاثير نماز بر بهداشت خواب به نكته اي اشاره كرديم . حال در ادامه همان موضوع بايد گفت كه دانش پزشكي ظرف چند دهه اخير موفق به اكتشاف مهمي پيرامون خواب شده است و آن كشف بخشي مهم در طول خواب انسان به نام خواب REM بوده است . پس از آنكه حدود 45 دقيقه از به خواب رفتن انسان گذشت ، مرحله REM آغاز مي شود و به مدت كوتاهي حدود 10 تا 15 دقيقه ادامه مي يابد .

 

سجاد سحرخوان بازدید : 59 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)

 تاثير نماز بر بهداشت خواب

هر انسان طبيعي در حدود 3/1 عمر خود را در خواب به سر مي برد و تاثير خواب بر روان و جسم انسان از دانسته هاي مسلم علم پزشكي است . بطوريكه امروزه تغييرات خواب انسان از پيش آگهي هاي مهم و قابل توجه در زمينه ابتلا به بيماريها ، به حساب مي آيد .

سجاد سحرخوان بازدید : 52 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر عفونت هاي تنفسي

به علت پراكنده بودن عوامل عفوني متعدد در محيط اطراف و هواي تنفسي انسان ، و با توجه به اين كه استنشاق ميكروب از طريق بيني روش عمده انتقال اين عفونتهاست ، بيماريهاي عفوني تنفس ، بوفور بوقوع مي پيوندد. اين مشكلات بويژه در فصل سرما كه تجمع افراد در محيطهاي بسته افزايش مي يابد و ويروس ها و باكتري ها امكان رشد و بيماريزايي زيادتري پيدا مي كنند بيشتر مي شود

سجاد سحرخوان بازدید : 64 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر اختلالات هيستريك 

اذكروني اذكركم

مرا ياد كنيد و به سوي من توجه نماييد

تا شما را ياري كنم و به سويتان توجه نمايم

( سوره مباركه بقره ، آيه شريفه 152)


سجاد سحرخوان بازدید : 50 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر بيماريهاي دهان و دندان

پيامبر اكرم (ص ) :

دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتاد ركعت بدون آنست .

نكته اي كه در پست قابل توضيح است ، توجه دادن به اين حقيقت متعالي است كه روح حقيقي نماز و فلسفه شكوهمند آن چيزي جز عبوديت محض در مقابل آفرينشگر يگانه هستي و ابراز خشوع بنده ناتوان در پيشگاه قادر متعال نيست و هر آنچه كه انديشمندان و قلم به دستان ، پيرامون فوايد گوناگون نماز در عرصه هاي مختلف بگويند و بنويسند تنها به منزله حاشيه اي بر اين متن گهر بار خواهد بود . و اما نكته امروز :

سجاد سحرخوان بازدید : 64 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)
بعد سیاسی نماز

Image result for ‫سجده‬‎

 -اسلام برای انسان (در صورت شناخت دقیق و عمل صحیح به آن) به رفیع ترین درجات انسانی می اندیشد و هدف اسلام ، رساندن انسان هایی با همت آهنین به قله کمال است و این کمال را وقتی می توانیم دقیق تر بشناسیم که هدف اسلام از آفرینش و کمال را مورد بررسی قرار می دهیم . نماز به عنوان ستون این دین نگهدارنده تمام پوسته ی این سازه است .

سجاد سحرخوان بازدید : 69 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
رابطه محکم نماز شب و افزایش روزی
Image result for ‫نمازشب‬‎   

یگانه معبود حقیقی عالم در کلام زیبا و نورانی خویش خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماید:

«وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً»:1


و پاسى از شب را بیدار باش و تهجّد و عبادت كن، و این وظیفه‏اى افزون براى توست، باشد كه پروردگارت تو را به مقامى محمود و پسندیده برانگیزد

سجاد سحرخوان بازدید : 55 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

تاثير نماز بر بيماري فشار خون

افزايش فشار خون يكي از شايعترين دلايل مراجعه به پزشك در سرتاسر دنياست. بعنوان مثال يكي از جديدترين آمارها ، در ايالات متحده آمريكا ، شايعترين بيماريي كه افراد را ناگزير به استفاده از دارو ، مي كند افزايش فشار خون ذكر كرده است به علت عوارض خطرناك و متعددي كه اين بيماري در بسياري از اعضاي بدن از جمله قلب و مغز و كليه و چشم و .. دارد ، سعي و اهتمام فراواني در دانش پزشكي براي پيشگيري و كنترل اين بيماري در پيش گرفته شده است .

سجاد سحرخوان بازدید : 69 جمعه 07 فروردین 1394 نظرات (0)

چرا باید آداب نماز را رعایت کرد

Image result for ‫آداب نماز‬‎

نماز که ستون دین است، حتما باید به آداب آن توجه عمیق داشت تا شاهد آثار درخشنده آن بود . این مساله به قدری اهمیت دارد که راحل فقیه، حضرت امام خمینی- قدس سره - کتاب پرمغزی به نام «آداب الصلوة » نگاشته و در آن به شرح آداب درونی و بیرونی نماز پرداخته است . (1)

سجاد سحرخوان بازدید : 58 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)
حفظ از فحشا و منکر اجر نماز گزار

 

بازداشتن از فحشا و منكر وَ اَقِمِ الصَّلاةَ اِنَّ الصُّلاةَ تنهی عَنِ الفحشاءِ وَالمُنكَرِ وَ لَذِكرُاللهِ اَكْبَرُ واللهُ یَعلمُ ما تصنعُون.(عنكبوت/45 ) " و نماز را برپا دار كه نماز انسان را از زشتی ها و منكرات باز می دارد و ذكر خدا بزرگتر است و خدا به هر چه كنید آگاه است."

طبیعت نماز از آنجا كه انسان را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می اندازد، دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منكر است. نماز، كسی را كه به انواع وسایل هوسرانی مجهز و پایه های حكومت غرایز طغیانگر در كانون وجودش مستحكم و پابرجاست و برای آنها مرزی نمی شناسد، كنتر ل می كند. 

سجاد سحرخوان بازدید : 86 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

 دلیل تاکید بر نماز صبح

                               

 

باخواب غلظت خون بالا میرود

 وهرچه به صبح نزدیکــ میشویم خون غلیظ تر میشود

 ودرست لحظات نزدیک شدن به اذان به حد اعلا می رسد

 

کسانی که بیدار میشوند با وضو گرفتن قدری خون تنظیم میشود

 

سجاد سحرخوان بازدید : 49 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

اسرار و آثار تسبيح حضرت زهرا            

 Image result for ‫تسبیح حضرت زهرا‬‎

 

یکى  از تعقیبات نماز،تسبیحات حضرت زهرا(ع)است.یعنى ‏گفتن 34 مرتبه الله اکبر،33 مرتبه الحمدلله و 33 مرتبه سبحانه الله ،پس‏ از فراغت از هر نماز.این تسبیحات را رسول خدا(ص)به دخترش ‏فاطمه(ع)تعلیم داد و بر گفتن آن،بسیار سفارش شده است و پاداش بسیاردارد.

سجاد سحرخوان بازدید : 68 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تاثير نماز بر تعادل ناقل هاي عصبي 

در مقالات گذشته چهل نكته پزشكي پيرامون نماز گهگاه به اقتضاي سخن ، به مفهوم ناقل هاي عصبي و تعادل آنها توجه نموده ايم ، كه در اين شماره به اختصار ، به شرح اين موضوع اساسي مي پردازيم .

سجاد سحرخوان بازدید : 56 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تاثير نماز بر حافظه و تمركز حواس

 

امام محمد باقر (ع) :

در نماز خود توجه و تمركز كامل داشته باش زيرا از نماز تو آن مقدار قبول مي شود كه با توجه خوانده مي شود

سجاد سحرخوان بازدید : 57 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تاثير نماز بر ثبات شخصيت

ربنا افرغ علينا صبرا و ثبت اقدامنا

پروردگارا ! صبر و شكيبايي را بر ما فرو ريز و قدمهايمان را ( در زندگي ) ثابت و پايدار نما .

( سوره مباركه بقره ـ آيه شريفه 250 )

شخصيت در تعريف روانشناسي و روانپزشكي ، معرف مجموعه اي از صفات ، رفتارها ، افكار و تمايلات عاطفي و هيجاني هر فرد مي باشد ، كه او را از ديگران متمايز مي كند .

سجاد سحرخوان بازدید : 53 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تاثير نماز بر اختلال شخصيت نارسيتيك

حضرت علي (ع) : نماز ، داروي تكبر است .

نارسيس ( نرگس ) نام پسر جوان افسانه اي است ، كه در دوران كهن ، تصوير خود را در آب زلالي ديد و يك دل نه صد دل ، عاشق خود شد !؟! و اين داستان عجيب ، وجه تسميه اي براي معرفي نوعي اختلال شخصيت موسوم به اختلال شخصيت خود شيفته narcissistic personality disorder) ( گرديد .

سجاد سحرخوان بازدید : 58 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تاثير نماز بر اختلال شخصيت اسكيزوئيد 


برخي روانپزشكان ايراني “ شخصيت منزوي ” را بعنوان بهترين ترجمه ، به جاي “ شخصيت ” اسكيزوئيد پيشنهاد كرده اند . چرا كه مبتلايان به اين اختلال ، عمري را در كناره گيري از اجتماع گذرانده اند و در نظر ديگران آدم هائي مردم گريز ، منزوي و تنها هستند .

مطالعات آماري در ايالات متحده آمريكا ، احتمال اين كه از هر 100 آمريكايي حدود 7 نفر مبتلا به اين اختلال باشند را مطرح كرده است كه دلالت بر شيوع بالاي آن دارد .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: میان کفر و ایمان، فاصله ای جز ترک نماز نیست. ............... امام خميني(ره): نماز خوب ، فحشا و منكر را از يك امتى بيرون مي‏كند . برويد سراغ نماز ، احيا كنيد اين سنت‏ سياسى اسلام را ............... با سلام و عرض ادب نماز، حقيقتي است كه كيمياي حيات بدون آن بي سود است و محرومان از اين مقام اسير دست شيطانند. و حتی می توان گفت ثروتمندان بي نماز تهيدستند و فقيران با نماز ثروتمندان بزم وجودند. اگر دقت کنیم تشکر اولین فلسفه ی نماز ، رشد و کمال دومین فلسفه ی نماز ، انس باخدا سومین فلسفه ی نماز ، قرب الهی چهارمین فلسفه ی یک نماز با وجود است. با توجه به توانم و برای ترویج دین خدا پایگاه دینی معراج حضور را تاسیس کردم تا اولا تلنگر و تذکری به خودم باشد و بهانه ای باشد تا همواره به یاد خداوند سبحان باشم و در ثانی بتوانم در این عصر و زمانه بی خدایی و من گرایی قدمی هر چند کوچک اما مفید در راه تبلیغ خداجویی و معرفی توحید ناب بردارم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مهم ترين مرکز یا راه ترويج نماز در جامعه ما کدام است؟
    افتخارات نویسنده

     کسب رتبه اول در 

    مسابقه ابلاغ غدیر

    ----------------------------

        کسب رتبه اول در 

    مسابقه زوایای پنهان غدیر

    ----------------------------

     کسب رتبه دوم در 

    مسابقه قرآن کتاب زندگی

    ----------------------------

     کسب رتبه سی و چهارم در

    سومین مسابقه وبلاگ نویسی نماز

    ----------------------------

      کسب رتبه نهم و دهم در

    مسابقه کشوری جهاد سایبری

    ----------------------------

          کسب رتبه هفتم در

      مسابقه بسیج پیشرودر

        حماسه و خدمت

    منو سایت

    اوقات شرعی
    دوستان ما

    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری


    مسابقه وبلاگ نویسی نماز


    تاریخ و ساعت
    ساعت فلش مذهبی
    فالطالع بینیفال روزانه
    نرم افزار نماز

    با سلام جهت دانلود نرم افزار نمازکه تولید همین وبلاگ استروی تصویر زیر کلیک کنید.

    (هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع شر عا حرام است)


    پاور پوینت نماز جهت دانلود کلیک کنید


    آمارگیر
    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 2,436
  • بازدید کلی : 25,759
  • کدهای اختصاصی

    mouse code

    پشتیبانی

    تصویر ثابت

    تصویر ثابت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    نرم افزار رایحه بهشت

    برای دانلود نرم افزار رایحه بهشت با 

    موضوع نماز روی تصویر زیر کلیک کنید

    هر گونه کپی برداری بدون اجازه مدیر 

    وبلاگ شرعا حرام بوده و پیگرد قانونی دارد

    سامانه پیامکی ما

    سامانه پیامکی ما

    لطفا انتقادات و پیشنهادات خودرا

    به سامانه زیر پیامک کنید

    احادیث تصادفی نماز

    مشاهده بهتر

    جهت مشاهده بهتر 

    از مرور گرهای زیر 

       استفاده کنید:

    ChromeOperaFirefox

    طراحی: رایحه ی بهشت
    رمزینه سایت

    نوای وبلاگ
    نسخه موبایل سایت